2015 Thailand

10/11/2015
Daar gaan we weer, 4 weekjes Thailand staan voor de deur. Morgenochtend om 10.45u vertrekken we richting de luchthaven om om 14.50u met Emirates naar Dubai te vliegen. 7 Uur later zullen we daar landen om na 2,5 uur weer 6 uur door te vliegen naar Bangkok. De stad waar het 9 jaar geleden voor ons begon, daar hebben we ons gezamenlijke reisvirus opgelopen. Of beter gezegd, daar heeft Hoite mij met dit virus besmet :). We hebben toen een fantastische tijd gehad en we hopen natuurlijk dat dit keer weer te hebben. We blijven dit keer 4 weken i.p.v. 9 en we zullen alleen in Thailand blijven. Even lekker relaxen dus. Wat we allemaal precies gaan doen dat weten we niet. We komen in ieder geval op donderdag aan in Bangkok en zullen daar na 2 dagen weer vertrekken om door te vliegen naar Phuket. Vanaf daar zijn onze bestemmingen nog UNKNOWN.
We houden jullie op de hoogte!

BANGKOK, THAILAND

12/11/2015

Deze vakantie is bedoeld om lekker uit te rusten, dus weinig doen en vooral genieten. 9 Jaar geleden zijn we hier voor het laatst geweest, dus we waren erg benieuwd of er wat veranderd was. Het eerste wat veranderd is is onze eerste accommodatie in Bangkok. Waar we 9 jaar geleden in een 1 sterren hotel sliepen hadden we nu het Avani Atrium hotel geboekt. Een 4 sterren hotel. In dit hotel heeft Hoite zo'n 15 jaar geleden ook geslapen samen met zijn ouders en zus. In al die jaren is een deel van het hotel inmiddels gerenoveerd en wij kregen een fijne gerenoveerde kamer. Hier hebben we dan ook heel wat uurtjes in doorgebracht. Na de reis waren we uitgeput, dus eerst maar eens bij slapen. De volgende dag hebben we in vogelvlucht Bangkok verkend. In vogelvlucht, omdat we weten dat we aan het einde van deze vakantie hier nog een paar dagen de tijd hebben. Met de boot en tuktuk zijn we richting Khao San Road gegaan. Heerlijk om weer terug te zijn in deze chaotische stad. Er reed al veel verkeer, nu rijdt er nog meer verkeer, maar je hoort geen enkele toeter, heel bijzonder. Khao San Road is erg veranderd. De afgelopen jaren zijn veel oude vervallen gebouwen afgebroken en er is een nieuw modern gebouw voor in de plaats gekomen. Daar kan de Costa Brava nog wat van leren. We zijn terug gegaan naar ons vaste massage adresje waar we 9 jaar geleden meerdere keren een massage hebben gehad. Inmiddels zat er een nieuwe eigenaar in, maar we gaan er toch voor. Heerlijk voor 7,50€ een uur lang massage. Na de massage eten we bij één van de straatkraampjes. Helaas kiezen we de verkeerde uit, want de padthai lijkt niet op de padthai die we kennen, maar de bananen pannenkoek smaakt ons goed. Na het eten gaan we weer naar ons heerlijke hotel terug.

PATONG BEACH, PHUKET

14/11/2015

Op zaterdag vliegen we van Bangkok naar Phuket, waar we met ene taxi naar Patong Beach gebracht worden. We hebben een leuke kamer geboekt, alleen is het bed zo hard als de vloer. We wisten dat het hotel tegenover een luidruchtige bar stond, maar we vonden het erg belangrijk dat we centraal zaten en centraal in Patong zitten betekend in de herrie zitten, dus de oordoppen liggen klaar. Dichtbij ons hotel zit een Thais restaurant met de heerlijkste Nasi Goreng en de beste curry. We hebben dan ook alle keren in dit restaurant gegeten, want de kaart was zo uitgebreid, dat je niks hoefde te herhalen. Overdag gingen we lekker naar het strand om 's avonds over de walking street van Patong te lopen. Een echte bezienswaardigheid. Deze straat zit vol met allemaal barretjes, ping pong barretjes en discotheken. De straat staat vol met proppers en travestieten. Uit alle horeca gelegenheden stroomt keiharde muziek, dus er is volop gezelligheid. We kunnen ons voorstellen dat mensen dit verschrikkelijk vinden, maar wij zijn natuurlijk wel wat gewend, dus wij vermaken ons wel.

KATA BEACH, PHUKET

17/11/2015

Op dinsdag hebben we Patong verlaten en zijn we naar een ander strand op Phuket gegaan. Kata Beach. Normaal zitten hier veel Russen, maar omdat die overal wel een beetje verdwenen zijn, is het hier lekker rustig. Het geboekte hotel was niks, dus we zijn eerst op zoek gegaan naar een andere kamer, welke we gevonden hebben in Honey Resort. Hier hebben we een hele mooie kamer in oude stijl. In Kata Beach is niet veel te beleven, dus we gaan lekker naar het strand en doen verder niet veel.

In Kata Beach moesten we ook kijken waar we vervolgens heen zouden gaan. Er zijn zoveel mooie plekken, dus die keus was niet makkelijk. We wilden eerst naar Koh Phi Phi, maar de reviews zijn niet al te best. De één is razend enthousiast en de ander zegt dat het vergane glorie is. Omdat de accommodaties er niet hoger dan een 6 scoren en daarnaast erg duur zijn, kiezen we ervoor om hierna door te reizen naar Ao Nang, Krabi. Vanuit Ao Nang willen we dan naar Railey Beach. Zo gezegd zo gedaan. Met de bus en boot gaan we op 19 november door naar onze volgende bestemming.

AO NANG, KRABI

19/11/2015

Na een bus en boottocht kwamen we aan in Ao Nang. Ao Nang is een klein dorpje aan het strand onder Krabi. Naast een hoop massagesalons en een paar restaurantjes heeft Ao Nang zelf niet zoveel te bieden. Maar vanaf hier kun je voor een paar baht met een longtailboot naar Railey Beach. Dit hebben we dan ook de dag na aankomst meteen gedaan. Vanaf het strand van Ao Nang naar Railey Beach waan je je echt in een paradijs. Wat is de omgeving hier mooi. Dit is het mooiste stukje wat ik tot nu toe in Thailand heb gezien. Ook het strand van Railey Beach is echt prachtig. Het is niet het meeste lekkere strand om op te liggen, maar de omgeving is adembenemend mooi. De eerste dag genieten we dan ook vooral van de omgeving. Het strand is erg hard vol met grote stenen en heel veel krabbetjes. Ook als je het water in loopt heb je eigenlijk waterschoenen nodig, want je ziet de grote stenen niet onder water, dus je haalt makkelijk je voeten open, zo wij ook dus. Achter het strand heb je een klein straatje met allemaal restaurantjes, echter is het hier niet zo mooi als aan het water. Er is namelijk niks aangelegd en overal ligt afval.

Tijdens deze dag komen we op het idee om de volgende dag terug te komen en een kano te huren. De omgeving is zo mooi dat we de rest ook graag willen zien. Dus zo gezegd zo gedaan, de volgende dag gaan we weer terug met de longtail boot en huren we meteen een kano voor 2 uur. Dit was echt een goed idee, want de omgeving is nog mooier dan we al hadden gedacht. We hebben dus 2 heerlijke dagen bij Railey Beach gehad.

BAN KAI, KOH PHANGAN

22/11/2015

Zondag 22 november was het eindelijk zover. De eerste reis naar Thailand hebben we 2 weken doorgebracht bij Rainbow Bungalows op Koh Phangan. Hoite was daarvoor al meerdere keren hier geweest. We hebben daar zo'n leuke tijd gehad, dat we ons enorm verheugde op de tijd dat we nu bij Rainbow door zouden gaan brengen. Bij aankomst bleken de 2 eigenaren ziek te zijn en omdat alle bungalows nog leeg waren hadden ze alles gesloten. Nu hadden we ons erg verheugd op het heerlijk eten van nog in het bijbehorende restaurant, dus we vonden het erg jammer dat we de eerste avond ergens anders moesten gaan eten. Waar de bungalows de eerste keer super de luxe waren in vergelijking met onze overige accommodaties, waren de bungalows dit keer alles behalve luxe t.o.v. onze overige accommodaties. Maar de omgeving was hetzelfde dus nog steeds een plaatje. De eerste 2 dagen konden we niet veel doen, want het kwam de hele dag met bakken uit de lucht.

Wel kwamen er steeds meer mensen aan, want op de 24e was de beruchte Full Moon party. We hebben kennis gemaakt met Andreas uit Duitsland en Maria en Katie uit Schotland. Met hen hebben gezellig zitten kaarten en zijn we uiteindelijk ook mee naar de Full Moon party gegaan. Het was weer erg gezellig, dus we hebben weer een top avond gehad.

Helaas vertrok iedereen de vrijdag erna en bleven we weer alleen achter. Het weer was inmiddels wel beter geworden, dus we genoten van het niks doen en het strand. Om niet teveel te luieren zijn we 1 keer helemaal naar Haadrin gelopen, wat een super mooie wandeling was, terug lopen was gen optie omdat we op de heenweg al op sommige stukken flink door het water moesten ivm vloed.

Na een paar dagen zat ik helemaal onder de insectenbulten wat later van de zandvlooien bleken te zijn. Dat bedierf een beetje de strandpret. Omdat het restaurant steeds gesloten was, er verder niemand anders was hebben we besloten om 2 dagen eerder door te reizen. We hebben de laatste dag nog van het mooie weer genoten en hebben ons daarna klaar gemaakt voor onze korte reis naar Koh Samui, wat aan de overkant van Koh Phangan ligt.

CHAWENG BEACH, KOH SAMUI

02/12/2015

Op Koh Samui zaten we in Chaweng Beach in een prachtige bungalow aan het strand. We hebben hier heerlijk genoten van het mooie strand, de fijne accommodatie, het goede ontbijt welke we inclusief hadden en van de enorme regenbuien. Wat kan het hier regenen. ' s Avonds hebben we in de vele restaurantjes in het centrum gegeten, waarvan 1 keer op een lokale foodcourt. Bij elk kraampje kun je iets bestellen van vis tot rijst, van fruit tot groenten etc. Het wordt dan voor je klaar gemaakt en naar jouw tafel gebracht. Het kost bijna niks en het smaakt heerlijk. De laatste 2 dagen heeft het de hele dag door keihard geregend, dus we konden weinig doen. veel geld aan excursies uitgeven vonden we met dit weer zonde, dus we hebben volop van onze fantastische kamer genoten en van de langdurige massages die we uiteraard wel met de regen konden doen. Na vijf dagen zat het er helaas weer op. Koh Samui is ons 100% meegevallen. We dachten dat we op een familie eiland terecht kwamen, maar dat was niet zo. We komen hier nog wel een keer terug.

BANGKOK, THAILAND

06/12/2015

Op mijn verjaardag vlogen we van Koh Samui terug naar Bangkok voor de laatste 4 dagen van onze vakantie. Koh Samui heeft echt de meest mooie luchthaven die we ooit hebben gezien. Alles is gewoon buiten, en bij de wachtruimte bij de gate heb je wel een dak boven je hoofd, maar geen muren. Ook kun je onbeperkt eten en drinken pakken, service van Bangkok Airways. We hadden dit keer in Bangkok een hotel geboekt aan Khao San Road om zo niet overal een taxi of tuktuk voor te moeten pakken. De kamer die we kregen bij aankomst was klein, maar dat wisten we. Wat we niet wisten was dat de kamer ontzettend smerig zou zijn. Dat was even slikken. De volgende dag is Hoite naar de receptie gegaan om hier iets van te zeggen en gelukkig begreep de manager het en kregen we een nieuwe gerenoveerde kamer, die ruimer was maar vooral vele schoner. Nadat we alle spullen in onze kamer hadden gezet hebben we de boot gepakt om naar Asiatique te gaan. Een groot winkelcentrum met vele restaurantjes. Dit hadden ze ons op Koh Phangan aan geraden. We zijn uiteindelijk na wat zoeken een Japans restaurant in gegaan en daar hebben we op zijn Japans gefondued. Het eten was apart, maar vooral leuk. Dus een perfecte verjaardagsmaaltijd.

De volgende dag hadden we een fietser geboekt staan bij Co van Kessel. Co van Kessel was een Nederlander die 30 jaar geleden fietstouren is gaan aanbieden in Bangkok. Hiermee is hij erg groot geworden en velen hebben hem nagedaan. Inmiddels is hij helaas overleden, maar zijn bedrijf loopt nog steeds goed. We moesten met de boot naar een ander deel van de stad en daar ontmoetten we onze twee gidsen Amy en Sandra, twee Thaise meiden. En de rest van de groep was er natuurlijk ook. De fietstour duurde 3 uur en we hebben echt door de drukste, smalste en leukste straten van Bangkok gereden. Door huizen heen, over de grote weg, over markten en door winkels noem het maar op. Het was een zeer geslaagde dag en we hebben veel gezien wat we nog niet hadden gezien in Bangkok.

De laatste dag in Bangkok hebben we nog een tuktuk gehuurd voor een paar uurtjes om in de buurt nog wat bezienswaardigheden langs te gaan. Het blijft een indrukwekkende stad, wat een genot om hier te zijn. Het zit er helaas weer op. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Wel zijn we er achter gekomen, dat we meer van reizen houden dan van vakantie houden, dus de volgende keer gaan we toch weer op reis :).